روش کار بازاریابی همکاری در فروش به چه صورت است و نحوه پرداخت کمیسیون در این روش چگونه است

روش کار بازاریابی همکاری در فروش به چه صورت است و نحوه پرداخت کمیسیون در این روش چگونه است، با رعایت اصولی خاص می‌توان از روش افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به بهترین نتیجه رسید. استفاده از افیلیت مارکتینگ علاوه بر اینکه باعث افزایش فروش برند خواهد شد، در آگاهی از برند نیز تاثیر بسزایی دارد به همین دلیل به شدت مورد توجه قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا شما را با روش کار بازاریابی همکاری در فروش و نحوه پرداخت کمیسیون در این روش آشنا کنیم.

روش کار بازاریابی همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چگونه است؟

خب حالا که با افیلیت مارکتینگ و اجزای آن آشنا شدید شاید برایتان سوال پیش بیاید که افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند و باید از کجا شروع کنید. باید بگوییم سیستم همکاری در فروش اصلا پیچیده نیست و شما به راحتی می‌توانید بازاریابی خود را انجام دهید و پس از مدتی نیز بهترین عملکرد را داشته باشید.

سایت‌های زیادی برای تبلیغات وجود دارد. نکته مهم انواع تبلیغ است که می‌تواند به صورت متنی و تصویری باشد. نکته بعدی نحوه پرداخت پورسانت یا کمیسیون است که می‌تواند متفاوت باشد.

نحوه پرداخت کمیسیون افیلیت مارکتینگ چگونه است؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ سیستمی مشخص دارد اما همین سیستم ساده در هنگام پرداخت می‌تواند به روش‌های مختلفی پیاده شود.

پرداخت به ازای عمل CPA

این روش نسبت به سایر روش‌ها دقیقتر بوده و نرخ تبدیل بیشتری دارد. این روش به اینصورت است که وقتی عملی که صاحب محصول انتظار دارد انجام شود پرداخت نیز صورت می‌گیرد. حال این عمل می‌تواند خرید، عضویت در سایت، پر کردن فرم ثبت نام و … باشد.

پرداخت به ازای هر فروش CPS

در این شیوه پرداخت، صاحب محصول به دنبال مشتری است و به ازای هر فروش پورسانت پرداخت می‌شود. این پورسانت بستگی به برند و اعتبار آن چیزی بین ۴ تا ۱۰ درصد از کل فروش است.

پرداخت به ازای هر لید CPL

لید مخاطبانی هستند که به آنها مشتریان بالقوه گفته می‌شوند. این مخاطبان تبدیل به مشتریان بالفعل نشده‌اند. اصولا از این روش زمانی استفاده می‌شود که امکان فروش محصول به صورت سریع وجود ندارد. به همین دلیل با روش‌های گوناگون اطلاعات تماس این مخاطبان دریافت شده تا در زمان مناسب با برقراری ارتباطی خوب و مناسب این مشتریان بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

پرداخت به ازای نمایش آگهی CPM

در این روش پرداخت به ازای نمایش آگهی به هر ۱۰۰۰ کاربر منحصربفرد محاسبه می‌شود. این روش بیشتر برای برندسازی استفاده می‌شود.

پرداخت به ازای کلیک CPC

در این روش پرداخت براساس میزان کلیک‌ها محاسبه می‌شود و یکی از رایجترین روش‌های افیلیت مارکتینگ است. این روش نیز مانند CPM بیشتر در جهت آگاهی از برند استفاده می‌شود.

پرداخت با تعرفه ثابت

در این روش برای قرار گرفتن آگهی روی سایت و کلیک کاربران یک هزینه ثابت دریافت شده و میزان بازدیدها، کلیک‌ها یا عکس‌العمل کاربران تاثیری در تغییر هزینه پرداختی ندارد.