رایج ترین کانال ها برای افیلیت مارکتینگ چیست و چگونه می توانیم در این روش موفق شویم؟

رایج ترین کانال ها برای افیلیت مارکتینگ چیست و چگونه می توانیم در این روش موفق شویم؟، سیستم همکاری در فروش سیستم پیچیده‌ای نیست. حتی شاید بسیار ساده به نظر برسد. اما اگر این تکنیک به درستی انجام نشود نتیجه خوبی نیز نخواهید گرفت. به همین دلیل در ادامه اصولی مهم را برایتان بیان می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید بهترین نتیجه ممکن از سیستم همکاری در فروش را بگیرید.

چگونه در افیلیت مارکتینگ موفق شویم؟

  • اولین مورد این است که شناخت کامل و درستی از مخاطبان خود داشته باشید.  با توجه به مخاطبانتان باید محتوای خود را در سایر سایت‌ها منتشر کنید. در اینصورت احتمال اینکه کلیک‌ها تبدیل به فروش شوند بسیار بیشتر خواهد بود. پس محتوای منتشر شده شما باید همسو با کسب و کار و مورد علاقه مخاطبانتان باشد. برای این کار تعیین پرسونای مخاطبان بسیار کمک کننده و حتی ضروری است.
  • صداقت مهمترین چیزی است که باید در کار خود مد نظر قرار دهید. اگر کاربران احساس کنند برای دستیابی به فروش بیشتر بزرگنمایی می‌کنید اعتمادشان را به برند شما از دست می‌دهند و رفته رفته تعداد کلیک‌هایتان کمتر می‌شود.
  • سعی کنید محتوایی با کیفیت بالا درست کنید. استفاده از محتوای جذاب، ساده و صادقانه ، استفاده از تصاویر و رنگ‌های درست و باکیفیت و … باعث جذب کاربر می‌شود. پس برای تولید محتوای با کیفیت وقت بگذارید.
  • سعی کنید از تمامی روش‌های افیلیت مارکتینگ استفاده کنید و تنها روی یک روش متمرکز نشوید. هر کدام از روش‌ها و تکنیک‌های بازاریابی پورسانتی مزایایی دارد که بهتر است آنها را تجربه کنید.

رایجترین کانال‌ها برای افیلیت مارکتینگ چیست؟

به نظرتان بهترین کانال برای سیستم همکاری در فروش چیست؟ شما اکثرا از چه کانال‌هایی استفاده می‌کنید؟ در ادامه رایجترین کانال‌ها برای افیلیت مارکتینگ معرفی می‌کنیم. از لفظ رایج استفاده کردیم زیرا بهترین کانال متناسب با هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود.

اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها کسانی هستند که روی سایر افراد تاثیر می‌گذارند. این افراد در فضای آنلاین فالوورهای زیادی دارند و می‌توانند از طریق نشر محتوا در صفحات خود افراد زیادی را متقاعد به خرید از شما کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها در سیستم همکاری فروش است. البته هزینه این روش بالا بوده و همه‌ی برندها توان پرداخت هزینه‎‌های آن را ندارند.

بلاگرها و میکروبلاگرها

 بلاگرها و میکروبلاگرها نیز گزینه خوبی برای افیلیت مارکتینگ هستند. این افراد فالوور بالایی دارند( البته نه به اندازه اینفلوئنسرها) و در یک زمینه خاص به تولید محتوا می‌پردازند. افرادی که به محتوای بلاگرها علاقه‌مند هستند انها را دنبال کرده و اصولا وفاداری بالایی نیز دارند. هزینه این روش به نسبت اینفلوئنسر مارکتنیگ مناسبتر بوده و برای کسب و کارهای کوچک نیز استفاده از این روش امکان پذیر است.

وب سایت‌های پر بازدید

وب سایت‌هایی با هدف جذب مخاطب به صورت میلیونی طراحی و ساخته می‌شوند و با محتوای باکیفیتی که دارند هر روزه بازدید بالایی دارند. انواع تبلیغات در این سایت‌ها باعث می‌شود افراد بیشتری به سمت وب سایت مقصد فرستاده شوند و از این طریق فروش افزایش می‌یابد.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک روش قدیمی است اما هنوز هم از آن استفاده می‌شود. از ایمیل مارکتینگ در بازاریابی افیلیت نیز استفاده می‌شود. به این طریق که افیلیت‌ها لیست بزرگی از ایمیل کاربران دارند و از این طریق کالا یا خدمات فروشندگان را تبلیغ می‌کنند. در انتها پس از هر خرید پورسانت خود را دریافت می‌کنند.

بهترین نمونه‌های همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

آمازون اولین برندی بود که از سیستم افیلیت استفاده کرد. در واقع آمازون بنیان گذار افیلیت مارکتینگ است. در حال حاضر با گذشت سالهای زیاد هنوز هم آمازون بهترین گزینه برای همکاری در فروش است.

نمونه ایرانی شبیه به آمازون دیجی کالا است که از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کند. البته سیستم‌های افیلیت بسیاری در ایران وجود دارد. دیجی کالا یکی از محبوبترین و شناخته شده‌ترین ها است، طوری که تا کنون حدود ۴۴ هزار نفر در این سیستم ثبت نام کرده‌اند.