تأثیر بهینه سازی تمامی صفحات دانلود اپلیکیشن، شناخت مخاطبان برای افزایش نصب و شناخت و آنالیز رقبا بر افزایش نصب اپلیکیشن، اگر ایده جالبی برای طراحی یک اپلیکیشن در سر دارید یا در حال حاضر اپلیکیشنی طراحی و منتشر کردهاید قطعا مهمترین دغدغه شما داشتن تعداد نصب بالای اپلیکیشن است. زیرا افزایش نصب اپلیکیشن با موفقیت آن رابطه مستقیمی دارد. اما با حضور هزاران اپلیکیشن در استورها چطور میتوان رقبا را کنار زد؟ در این مقاله راهکارهایی را ارائه میدهیم که با توجه به آنها میتوانید تا حد زیادی محبوبیت اپلیکیشن خود را افزایش دهید. برخی از این روشها بسیار ساده هستند و برخی نیاز به بررسی و دقت بیشتری دارند. البته روشهای تبلیغ و دیجیتال مارکتینگ برای گرفتن نصب برنامه را نیز توضیح خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.
بهینه سازی تمامی صفحات دانلود اپلیکیشن در وب سایت خود یا اپ استورها
اگر برای کسب و کار خود اپلیکیشنی طراحی کردهاید قطعا لینک دانلود این اپ را در صفحه سایت خود نیز قرار میدهید. توجه داشته باشید این صفحه یا سایر صفحات سایت شما باید بهینهسازی شوند. در واقع توجه به سئو سایت کسب و کارتان اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید.
بهینه سازی صفحه دانلود اپلیکیشن در اپ استور
شاید باورتان نشود ولی صفحات اپلیکیشن خود در تمامی استورها را نیز باید بهینه سازی کنید. این کار بسیار تاثیرگذار است و میتواند تا حد زیادی باعث افزایش نصب اپلیکیشن شود. البته نتیجه خوب نیازمند تلاش مستمر است. در واقع شما باید مدتها زمان بگذارید، برنامه ریزی و تلاش کنید تا پس از مدتی بتوانید نتیجه بگیرید.
انتخاب کلمات کلیدی درست، تحلیل رقبا، محتوای جذاب و مناسب، ترغیب کاربر به نظر دادن و حتی AB تست از کارهایی است که باید برای بهینه سازی صفحه اپ خود در استورها استفاده کنید تا صفحه شما بیشتر دیده شود.
شناخت مخاطبان برای افزایش نصب اپلیکیشن
چه کسانی مخاطب شما هستند؟ از بین این مخاطبان افراد با چه ویژگیهایی به احتمال قوی مشتری شما خواهند بود؟ آیا مخاطبان خود را به خوبی میشناسید؟ زمانی که ایدهای در ذهن شما شکل میگیرد و رشد میکند باید به پرسونای مخاطبان توجه کنید و اپلیکیشنی متناسب با نیاز مخاطبان طراحی کنید. هنگام انتشار اپلیکیشن در بسترهای مختلف نیز باید شناخت خوبی از مشتریان خود داشته باشید. پس بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:
- مخاطبان من از چه زبانی استفاده میکنند؟
- مخاطبان چرا از اپلیکیشن استفاده میکنند؟
- آنها چه توصیفی از اپلیکیشن من دارند؟
- مخاطبان چه انتظاراتی دارند؟
- و ….
شناخت و آنالیز رقبا
فقط شناخت مخاطبان مهم نیست. شما باید رقبای خود را نیز به خوبی بشناسید و همیشه خدمات بهتر، بیشتر، جدیدتر و جذابتری برای ارائه به مشتریان خود داشته باشید. در اینصورت چه تفاوتی با رقبا خواهید داشت.؟ نه تنها در خدمات بلکه در معرفی و تبلیغات نیز باید بهتر عمل کنید. پس شناخت رقبا، بررسی آنها و کنار زدن آنها از کارهایی است که یک کسب و کار موفق همیشه انجام میدهد. بهتر است سوالات زیر را درباره رقیبانتان از خود بپرسید:
- رقبای من چه کسانی هستند؟
- نقطه ضعف آنها چیست؟
- نقطه قوت آنها نسبت به اپلیکیشن یا کسب و کار من چیست؟
- از چه کلمات کلیدی برای جذب مخاطب استفاده میکنند؟
- چطور میتوانم رقبا را کنار بزنم؟
- و …