انتخاب یک نام مناسب، آپلود در اپ استورهای معروف، استفاده از بیشترین کلمات کلیدی و طراحی یک آیکون جذاب، روش هایی برای افزایش نصب اپلیکیشن، در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از روش ها و راهکارهایی آشنا کنیم که به شما کمک می کنند تا میزان نصب اپلیکیشن طراحی شده توسط شما افزایش پیدا کند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
انتخاب یک نام مناسب و جذاب برای اپلیکیشن
انتخاب یک نام مناسب در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارد. نامی که کوتاه باشد و به راحتی در ذهن بماند؛ در عین حال با معنا و جالب باشد. این کار نه تنها یک قدم مهم در برندینگ است بلکه میتواند تا حد زیادی در افزایش مخاطب تاثیر داشته باشد. پس زمان گذاشتن برای انتخاب یک نام مناسب برای اپلیکیشن بسیار مهم است. سعی کنید در نام برنامه از کلید واژه استفاده کنید.
آپلود اپلیکیشن در اپ استورهای معروف
اکثر برنامههایی ایرانی که ساخته میشوند در استورهای ایرانی نظیر بازار، مایکت و … بارگذاری میشوند. سعی کنید اگر میتوانید اپلیکیشن خود را در اپ استورهای معروف دیگر نظیر اپل استور یا گوگل پلی نیز بارگذاری کنید زیرا شانس دیده شدن اپلیکیشن در این اپ استورها بیشتر است.
هر کدام از اپ استورها قوانین خاص خود را دارند. شما باید از این قوانین پیروی کنید و در عین حال سعی کنید صفحات خود را در بهینهترین حالت ممکن ایجاد کنید.
استفاده از بیشترین کلمات کلیدی
بهتر است تا حد امکان از بیشترین تعداد کلمات کلیدی استفاده کنید. البته محدودیتهای در تمامی استورها وجود دارد. شما باید با توجه به محدودیت کاراکتر بتوانید حداکثر تعداد کلمات کلیدی را در صفحه اپلیکیشن خود بیاورید. برای این کار بهتر است به نکاتی که در ادامه توضیح میدهیم توجه کنید.
از کلمات کلیدی تکراری استفاده نکنید
قطعا نباید از کلمات کلیدی تکراری استفاده کنید. شما محدودیت دارید و به جای کلمات تکراری بهتر است از کلید واژههای مختلف استفاده کنید تا بتوانید توجه تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کنید و با اینکار شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود باشید.
استفاده از اعداد
بهتر است اعداد را به صورت رقم بنویسید نه حروف! با اینکار میتوانید محدودیت کاراکتر اعمال شده توسط اپ استورها را بهتر مدیریت کنید و از کلمات بیشتری استفاده کنید.
از کاما به جای فاصله استفاده کنید.
در اپ استورها میتوان به راحتی کلمات را پشت هم نوشت. به همین دلیل نیازی نیست که از فاصله استفاده کنید. بهترین حالت استفاده از کاما بین کلمات است. زیرا فاصله یا Space باعث هدر رفتن تعداد کاراکترها میشود. پس به جای اینکه هم از فاصله و هم از کاما بین کلمات استفاده کنید، تنها از کاما استفاده کنید و با اینکار محدودیت کاراکتر را مدیریت کنید.
عبارت ها را به صورت مفرد به کار ببرید.
استفاده از عبارتها به صورت مفرد باعث میشود کاراکترهای کمتری به کار ببرید. برای مثال فرض میکنیم یک اپلیکیشن بازی طراحی کردهاید. استفاده از کلمات بازی،شخصیت به جای بازی های، شخصیت های و …. باعث میشود کاراکترهای کمتری استفاده کنید. پس تا حد امکان کلمات را به صورت مفرد به کار ببرید.
طراحی یک آیکون جذاب و خیره کننده
اپلیکیشنهای بسیاری در یک اپ استور وجود دارد و زمانی که مخاطب در استور میچرخد یا جستجو میکند با برنامههای زیادی رو به رو میشود. یکی از اولین مواردی که میتواند توجه مخاطب را جذب کند، ساختار بصری آیکون اپلیکیشن است. لوگو و رنگهای به کار رفته در آن بسیار مهم است. به همین دلیل آیکون اپ باید بسیار جذاب، خوشرنگ باشد و در عین حال کاربرد اپلیکیشن را نیز نشان دهد.
البته این عامل تاثیری در رتبه بندی برنامه در استور نخواهد داشت. تنها تاثیر آن بر جلب توجه مخاطبان خواهد بود. سعی کنید لوگو ساده باشد و در عین سادگی به آسانی مفهوم را به مخاطب انتقال دهد. به علاوه از رنگها و طرحهایی مرتبط و خیره کننده استفاده کنید.
استفاده از تصاویر، اسکرین شات و ویدئو
در تمامی استورها باید توضیحاتی درباره اپلیکیشن خود به کاربران ارائه دهید. خوب است این توضیحات شامل تصاویر و ویدئو باشند. بخصوص اسکرین شات و ویدئو از محیط برنامه که برای کاربران بسیار جذاب و آموزنده خواهد بود.
این مورد نیز مانند آیکون تاثیری در رتبهبندی اپلیکیشن در استور ندارد ولی راهنمای خوبی برای آشنایی مخاطبان با برنامه است و به راحتی میتواند نظر مخاطبان رابرای نصب اپلیکیشن به خود جلب کند. اسکرین شاتهای ابتدایی نمایش داده شده و مخاطب حتما آنها را میبیند پس مطمئن شوید اولین اسکرین شاتها نسبت به بقیه محتوای جذابتری داشته باشند. به علاوه برای قرار دادن اسکرین شات و ویدئو نیز محدودیت خواهید داشت به همین دلیل پیشنهاد میکنیم از AB تست استفاده کنید تا بهترین محتوا را در صفحات خود قرار دهید.