افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟، افیلیت مارکتینگ یک روش بازاریابی یا یک تکنیک جدید بازاریابی است. این روش نسبتا جدید تاثیر شگفت انگیزی در افزایش فروش و برندسازی دارد. البته برای گرفتن نتیجه از روش همکاری در فروش باید با اصول این نوع بازاریابی به خوبی آشنا باشید. امروزه اکثر برندها در کنار دیجیتال مارکتینگ به استفاده از افیلیت مارکتینگ روی آورده‌اند و بودجه خود را در این بخش افزایش می‌دهند. در این مقاله از آکادمی اینفوگرام قصد داریم ببینیم افیلیت مارکتینگ دقیقا چیست و چطور کار می‌کند؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

نام دیگر افیلیت مارکتینگ همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی است. امروزه این نوع بازاریابی در فضای آنلاین گسترش بسیاری پیدا کرده و اکثر کسب و کارها از این برای افزایش فروش و نرخ بازگشت سرمایه روش بازاریابی استفاده می‌کنند. در این نوع از بازاریابی از واسطه‌هایی برای تبلیغات استفاده می‌شود و در ازای عملکرد آن واسطه هزینه یا پورسانت پرداخت خواهد شد.

تعریف ساده‌تر از همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

بگذارید ساده‌تر بیان کنیم. سایت‌هایی هستند که موضوعات خاص یا حتی عمومی منتشر می‌کنند و بازدید بسیار بالایی نیز دارند سایر کسب و کارهای آنلاین بنرهای تبلیغاتی خود را در این سایت‌ها قرار می‌دهند تا مخاطب جذب کنند و در ازای عملکرد سایت مربوطه مبلغ پورسانت را پرداخت می‌کنند.

این روش به معنی تبلیغات نیست. زیرا برای تبلیغات شما هزینه پرداخت می‌کنید ولی در افیلیت مارکتینگ در ازای مشتری جذب شده مبلغ را پرداخت خواهید کرد. سیستم همکاری در فروش می‌تواند برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی مورد استفاده قرار بگیرد.

افیلیت‌ها چه کسانی هستند؟

افیلیت می‌تواند یک فرد مانند یک بلاگر یا یک کمپانی باشد. افیلیت‌ها کسانی هستند که زمینه کاریشان با زمینه کاری تبلیغات دهندگان یکی بوده و در ازای قرار دادن بنر، لینک و … در سایت یا صفحه خود، محصولات یا خدمات را تبلیغ کرده و کمیسیونی به ازای هر فروش یا به ازای هر کلیک دریافت می‌کنند.

صاحب محصول چه کسی است؟

صاحبان محصول کسانی هستند که می‌خواهند محصول، خدمات یا به طور کلی کسب و کارشان دیده و تبلیغ شود و از این طریق افزایش فروش داشته باشند. صاحبان محصول به ازای هر مشتری یا مخاطبی که دریافت می‌کنند باید مبلغی بپردازند.

شبکه های همکاری چه کسانی هستند؟

شبکه‌های همکاری واسط بین افیلیت‌ها و صاحبان محصول هستند. این واسطه‌ها با بازار فروش، افیلیت‌ها و زمینه کاری آنها به خوبی آشنا هستند و می‌توانند بهترین گزینه برای صاحبان محصول باشند و به آنها برای انتخاب بهترین افیلیت‌ها مشاوره دهند تا نتیجه بهتری بگیرند.

مشتری چه کسی است؟

مشتری کسی است که به دنبال یک محصول یا خدمت است و برای رسیدن به هدفش، با کلیک روی لینک یا بنر وارد صفحه محصول شده و اقدام به بازدید از سایت یا خرید می‌کند. تعداد این مشتریان توسط واسطه‌ها یا افیلیت‌ها ثبت شده و به صاحبان محصول ارائه می‌شود.