افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چه مزایا و معایبی دارد؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چه مزایا و معایبی دارد؟، سوال بسیاری از افراد این است که افیلیت مارکتینگ با پرفورمنس مارکتینگ چه تفاوتی دارد؟ همانطور که از معنای کلمه پرفورمنس مشخص است، پرفورمنس مارکتینگ به عملکرد بستگی دارد. در واقع این روش بازاریابی، عملگراست. پرفورمنس مارکتینگ تبلیغات همراه با برندینگ است. در این روش تنها در ازای دریافت نتیجه مورد نظر پول دریافت می‌شود. به همین دلیل پرفورمنس مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک و خرده فروشان گزینه مناسبی است. با توجه به تعریف ارائه شده از پرفورمنس مارکتینگ، این روش در واقع زیر مجموعه افیلیت مارکتینگ است.

مزایای همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای افزایش فروش در سراسر دنیاست. به کمک این روش با هزینه‌ای معقول می‌توان به اهداف مهم در بازاریابی و افزایش فروش رسید. برخی به اشتباه این تصور را دارند که افیلیت مارکتینگ مختص برندهای بزرگ است. این تصور اشتباه است زیرا سیستم همکاری در فروش علاوه بر افزایش فروش در برندسازی کسب و کارهای کوچک نیز نقش بسزایی دارد. در ادامه به بررسی مزایای افیلیت مارکتینگ می‌پردازیم:

  • در این روش بازاریابی شما زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که عمل موردنظرتان انجام شده باشد. به همین دلیل این روش کاملا عملکرد محور بوده و با اطمینان بیشتری می‌توانید از این روش استفاده کنید.
  • در افیلیت مارکتینگ بسترهای زیادی برای رقابت وجود دارند به همین دلیل همیشه سعی می‌شود به شما خدمات بهتری نسبت به سایر واسطه‌ها ارائه شود.
  • این روش جز بهترین روش‌ها برای برندسازی است زیرا شرکای شما از محصولات شما تعریف کرده و این موضوع به اعتبار برند شما خواهد افزود.
  • همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است. یعنی شما هزینه‌  را در ازای گرفتن نتیجه پرداخت می‌کنید.
  • افیلیت مارکتینگ با افزایش ترافیک سایت باعث افزایش فروش می‌شود.

معایب همکاری در فروش چیست؟

هر روشی علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد. بازاریابی پورسانتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. معایب این روش موجب می‌شود چالش‌های برای افیلیت مارکترها یا صاحبان محصول پیش آید. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین معایب روش همکاری در فروش می‌پردازیم.

  • ناشران یا همان واسطه‌ها در اکثر مواقع کنترلی بر برنامه افیلیت مارکتینگ ندارند. آنها مجبور می‌شوند به قوانین تبلیغ دهنده احترام بگذارند زیرا ممکن است یک کمپین فقط برای مدت محدودی جواب دهد.
  • ناشران و تبلیغ دهندگان در برخی مواقع هیچ کنترلی روی رقبای خود ندارند. این رقبا می‌توانند با کمی خلاقیت، دریافت هزینه کمتر و نتیجه بهتر گوی رقابت را بدزدند.
  • هر کاربر حتی اگر تبدیل به مشتری شود در بیشتر مواقع تنها یکبار روی لینک کلیک می‌کند. به همین دلیل ناشران باید همیشه باید به دنبال مشتریان بالقوه باشند.
  • تضمینی برای رسیدن به درآمد مورد نظر کسب و کارها نیست. اکثر کسب و کارها می‌توانند از این روش نتیجه مطلوب بگیرند ولی تضمین قطعی وجود ندارد.
  • اسپمرها و ترافیک دزدها از بزرگترین مشکلات ناشران هستند. یعنی ممکن است تبلیغ شما کلیک‌های غیرواقعی و بی فایده بگیرد یا کمیسیونی که شما می‌پردازید در اختیار سایر افراد قرار بگیرد.