آشنایی با دو استراتژی بک لینک سازی "استفاده از عنوان برند در وب سایت هایی که به شما لینک نداده اند" و "استفاده از اینفوگرافیک"، در این مقاله قصد داریم شما را با دو استراتژی بک لینک سازی آشنا کنیم. یکی از این استراتژی ها استفاده از عنوان و برند خود در وب سایت هایی است که به شما لینک نداده اند. همچنین استراتژی دیگری که به بررسی آن خواهیم پرداخت استفاده از اینفوگرافیک است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این استراتژی ها آشنا شوید.
استفاده از عنوان برند خود در وبسایتهایی که به شما لینک ندادهاند
این استراتژی بیشتر برای وبسایتهایی کاربرد دارد که سابقه و جایگاهی دارند و نام آنها در حوزه فعالیتشان تا حدی شناخته شده است. در این حالت به سراغ وبسایتهایی میروید که نام وبسایت یا برند شما را در مقالات خود ذکر کردهاند، اما به شما لینک ندادهاند. لذا از صفر شروع نمیکنید و فقط لینکی که به خودتان تعلق دارد را احیا میکنید. علاوه بر این روش شما می توانید از سایت هایی که فروش بک لینک انجام می دهند، اقدام به خرید بک لینک کنید.
برای پیدا کردن چنین مواردی میتوانید از کوئری زیر استفاده کنید:
"برند مورد نظر" -آدرس وبسایت یا وبسایتهای خودتان -آدرس شبکههای اجتماعی یا آدرس دیگر وبسایتهای مدنظر
با جستجوی عبارت بالا در گوگل و با استفاده از علامت منها، آدرس وبسایت یا وبسایتهای خودتان و شبکههای اجتماعی را، از نام برند یا نام مورد نظر مستثنا میکنید. بهعلاوه میتوانید با مراجعه به وبسایت Google Alerts اطلاعرسانی از طریق ایمیل را برای این کوئری فعال کنید تا به صورت روزانه یا هفتگی از ذکر عنوان برندتان در سایتهای دیگر اطلاع پیدا کنید.
فقط به دنبال وبسایتهای معتبری باشید که خالی از محتوای اسپم بوده، Domain Authority بالا دارند و میزان تعامل کاربرانشان زیاد است.
استفاده از اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها این پتانسیل را دارند که کسالت بارترین اطلاعات را به یک محتوای چشمنواز و جذاب تبدیل کنند. بههرحال این واقعیت که 90 درصد از اطلاعات در قالب تصویر وارد مغز ما میشود بهخوبی نشان میدهد که ما ذاتاً تصاویر گرافیکی را به متن ترجیح میدهیم. بهعلاوه، احتمال لایک گرفتن و به اشتراکگذاری اینفوگرافیک ها سه برابر بیشتر از سایر انواع محتوا است.