شهرت Facebook در میان کاربران شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست از این رو فیس بوک همواره توانسته است نظر بسیاری از بازاریابان اینترنتی را به خود معطوف کند.
افراد عضو فیس بوک
هرچند ممکن است که فیس بوک در ابتدا به عنوان یک شبکه اجتماعی برای دانش آموزان کالج بوده باشد، اما اکنون تقریبا هر کسی که کاربر دائمی اینترنت باشد عضو این شبکه اجتماعی نیز شده است. حداقل سن ضروری برای عضویت در فیس بوک ۱۳ سال است و همچنین وارد کردن اطلاعات کاربری غیر واقعی در هنگام ساخت حساب کاربری فیس بوک برای دور زدن قانون محدودیت سنی این شبکه می توان در نظر گرفت که تمام رده های سنی در این شبکه حضور دارند.
دیجیتال مارکتینگ در فیسبوک
فیس بوک دارای سه قابلیت صفحات، تبلیغات و گروه ها است که هر کدام از این گزینه ها در امر بازاریابی فیسبوک کاربرد خاص خود را دارند و می توانند برای رسیدن به اهداف بیشتر ترکیب شوند.
تبلیغات
فیس بوک یک پلت فرم تبلیغاتی هدفمند فوق العاده ارائه می دهد. می توان تبلیغات را برای مناطق جغرافیایی خاص، سنین مختلف، سطح تحصیلات و حتی انواع دستگاه های مورد استفاده، برای نمایش به کاربران ایجاد و اختصاصی کرد. شاید یک کتاب نوشته اید و مطمئن هستید که افرادی هستند که دوست دارند یک کتاب خاص دیگر از نوشته های شما را مطالعه کنند. عنوان کتاب را تحت عنوان Interests وارد کنید و به این ترتیب می توانید به طور خاص آن کاربران را هدف تبلیغات خود قرار دهید. فیس بوک به کاربران اجازه می دهد تا تبلیغاتی را که دوست ندارند ببندند و یا برعکس، صفحه ای که نامش دقیقا زیر تبلیغ عنوان شده است را لایک کنند.
گروه ها
گروه های فیس بوک شبیه به انجمن های گفتگو هستند و دارای ویژگی هایی اضافی ای هستند که صفحات و پروفایل ها ندارند. می توانید گروه هایی مرتبط با حوزه کاری خودتان ایجاد کنید و سپس افراد علاقه مند به آن حوزه را به این گروه دعوت کرده تا درآینده بتوانید با دریافت نظرات آن افراد درباره ی محصولاتتان به عنوان راهی برای رسیدن به مشتریان بالقوه استفاده کنید.
صفحات
صفحات فیس بوک مشابه پروفایل ها هستند، اما به طور اختصاصی برای کسب و کارها، سازمان ها و شخصیت های عمومی می باشند. زمانی که کاربری یک صفحه را لایک (like) می کند، می تواند به طور خودکار مطالب جدیدی که در این صفحه قرار می گیرند را در نیوز فید (news feed) خود دریافت کند. الزاما متذکر می شویم که کاربران می توانند یک صفحه را لایک کنند اما آن را فالو نکنند. کاربران می توانند برخی از پروفایل ها را نیز دنبال کنند.
پروفایل ها نیاز به یک رابطه متقابل بین دوستان دارند به این معنی که تنها کسانی که جزو لیست دوستان (Friends) یک پروفایل باشند می توانند آن پروفایل را like کنند، در حالی که صفحات می توانند توسط هر کسی چه دوستان و چه سایر افراد عضو فیس بوک لایک شوند بدون آن که نیاز باشد که خالق صفحه لایک کننده ها را از قبل به عنوان دوست پذیرفته باشد.
شیوه ی صحیح بازاریابی با صفحات
صفحات فیسبوک ساده ترین راه برای شروع بازاریابی فیسبوک می باشند که کاملا آزاد و فوق العاده انعطاف پذیر هستند، و کار با آن ها نسبتاً آسان است همچنین کار با آن ها نقاط ضعف زیادی هم ندارد. متاسفانه، بسیاری از شرکت ها از صفحات به طور کامل استفاده نمی کنند؛ یا بدتر، از آنها به شدت استفاده می کنند.