مشخص کردن هدف، کاهش فاصله بین مدیران و کارمندان، استقلال دادن به کارمندان، 3 نکته اساسی برای شاد کردن محیط کار، ما در این مطلب می خواهیم به چند نکته اساسی اشاره کنیم که با رعایت آن می توانید محیطی شاد برای کارمندانتان ایجاد کنید. با ما همراه باشید.
هدف را مشخص کنید و راه رسیدن به آن را به کارمندان بسپرید
از منظر روانشناسی از آنجایی که همه ما عاشق حس مالکیت هستیم، خیلی مهم است که به کارمندان حس مالکیت را در پروژه ها بدهیم.
یکی از راه های انجام دادن این کار، این است که برای کارمندان خود هدف را مشخص کنید و در یافتن راه انجام آن کار به آنها اعتماد کنید.
با این روش آنها خود را در انجام پروژه ها دخیل می بینند و نتایج کارها را از آن خود می دانند.
فاصله بین مدیران و کارمندان را کمتر کنید
یکی از راه های شاد کردن کارمندان این است که آنها را در پروسه های مختلف تصمیم گیری و اجرای کار مدیران سهیم نمایید. این کار به خصوص در زمانی که یک پروژه جدید شروع می شود، احساس ارزشمندی زیادی را در آنها ایجاد خواهد کرد.
اگر شما یک مدیر هستد به ما بگویید برای کم رنگ کردن فاصله بین خود و کارمندانتان چه کارهایی انجام می دهید؟
به کارمندان خود استقلال بدهید
به کارمندانتان کمی استقلال بدهید و به آنها این مساله را یاد آوری کنید.
اجازه بدهید تا آنها بفهمند ارزشمند هستند و می توانند در مورد بعضی چیزها، کمی آزادی و استقلال داشته باشند.
ارتباط متقابل ایجاد کنید
تحقیقات نشان داده است 60 درصد کارمندان ذکر کرده اند که آن ها وقتی می بینند دیگران خوشحال هستند، خوشحال تر می شوند.
این ارتباط و حس خوب می تواند تجربه مشتریان را نیز تحت تاثیر مثبت قرار دهد. وقتی کارمندان شاد باشند، در هر ارتباطی که مشتریان دارند، این شادی و احساس خوب را به آنها نیز منتقل می کنند و باعث می شوند مشتریان نیز از خریدهای خود احساس رضایت بیشتری داشته باشند.
شفافیت و صداقت داشته باشید
رایان هاروود، مدیر عامل شرکت PureWow که یکی از مجلات الکترونیکی بزرگ در زمینه مد است اعتقاد دارد:
شادی محصول شفافیت و صداقت است
برای مثال اگر تصمیمی از سوی مدیری اتخاذ شود، کارمندان (با اشتیاق یا با اکراه) آن را اجرا خواهند کرد.
ولی اگر مدیر منطق پشت آن تصمیم را توضیح دهد، کارمندان حس درک و احترام بیشتری خواهند کرد و همین مساله باعث خوشحالی آنان خواهد شد.
کارکرد پول را جدی بگیرید!
آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که اعتقاد دارند پول خوشبختی نمی آورد؟
خب، واقعیت این است که در این مورد خاص، پول عامل مهمی است.
پرداخت های منظم می تواند عامل انگیزه گرفتن تعداد زیادی از کارمندان باشد. نتایج سه تحقیق اخیر در Spherion ، SAP و Society for Human Resource Management نشان داده است که اولین فاکتور انگیزه بخشی به کارمندان و خوشحال کردن آن ها پاداش و حقوق است.
مزایا بسیار مهم است!
با اینکه پرداخت به موقع حقوق خیلی تاثیر گذار و مهم است، اما همه چیز نیست. حتی اگر حقوق دریافتی کارمندان به اندازه کافی بالا باشد، باز هم زمان هایی وجود دارد که هیچ چیزی به اندازه مزایا در رضایت مندی آنان تاثیر گذار نیست.
مزایا چیزهایی مانند موارد زیر هستند: برنامه هایی جهت سلامتی، تعطیلات، مشاوره تغذیه توسط یک کارشناس، مشاوره روانی از طرف یک دکتر روانشناس، برنامه های مراقبت از کودکان، بیمه، بن های تخفیف کارمندی و…
نتایج تحقیقات MetLife عنوان کرده است کارکنانی که از مزایای خود راضی هستند، دو برابر بیشتر از کارشان لذت می برند و موثرتر کار می کنند.