انتظاراتی که در آینده از شرکتهای B2B میرود، فروش B2B روزبهروز در حال تحول است. دیگر بحث شخصیسازی فقط مربوط به فروش B2C نیست. یعنی شرکت و سازمانهای خریدار هم انتظار دارند نیازهایشان به شکل دقیقی برطرف شود. به نظر میرسد طی چندسال آینده، ابزارهای دیجیتال فروش برای بقای شرکتهای با مدل فروش B2B ضروریتر شوند. با ما همراه باشید تا با آینده شرکت های B2B بیشتر آشنا شوید.
از طرفی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ویژگیهای جالبی برای تمرکز بر نیازهای خریداران روی میز آوردهاند. ویژگیهایی که به شرکتها قدرت میدهد از راه تعامل شخصیتر، درآمد بیشتری کسب کنند.
مطمئناً کووید 19 هم مدل فروش B2B را در درازمدت تغییر خواهد داد و این احتمال وجود دارد که تیمهای بیشتری به سمت فروش غیرحضوری تغییر جهت دهند.
انتظاراتی که در آینده از شرکتهای B2B میرود…
خرید را ساده و آسان کنید.
برای موفقیت در بازار B2B باید به سادهترین شریک برای انجام تجارت تبدیل شوید. تا میتوانید تجربۀ مشتری را آسان و بدون اصطکاک کنید. تمام دلایلی که ممکن است مشتریان برای انتخاب شرکتهای دیگر داشته باشند را از بین ببرید.
ارزش مشتری را به حداکثر برسانید.
برای تمرکز حداکثری روی مشتری، ابتدا باید تمام مرزهای محصول، خدمات و شرکت خود را نادیده بگیرید و فقط ارزش مشتری را بررسی کنید. حتی اگر لازم شد، با تمرکز بر نیازهای مشتریان، محصولات و خدمات خود را مجدداً طبقهبندی و طراحی کنید. همزمان با حفظ ویژگیهای منحصربهفرد خود، حواستان به ترندهای جهانی و ملی هم باشد.
ابزارهای دیجیتال را جدی بگیرید.
تعداد ابزارها و فناوریهای دیجیتال بهسرعت در حال رشد هستند. کار به جایی رسیده که دانش استفاده از ابزارهای دیجیتال، به دانش برتر در زمینۀ فروشB2B تبدیل شده است. در همین مقاله دیدیم که خیلی وقتها کار شرکتها بدون استفاده از نرمافزارهایی مانند CRM پیش نمیرود. بنابراین پیشنهاد ما این است که شرکتهای B2B حتماً ابزارهای دیجیتال را جدی بگیرند و اینطور فکر نکنند که هنوز برای بهکارگیری این ابزارها زود است!
جمعبندی
فروش B2B یک مدل فروش چالشبرانگیز است که به تیمی از فروشندگان ماهر با مهارتهای ارتباطی قوی نیاز دارد. تیمی که حتماً باید کارشان را با تصمیمات مبتنی بر داده پیش ببرند و در مورد نیازها و ایدئالهای خریداران تحقیقات گستردهای کرده باشند. اینجا چرخههای فروش خیلی طولانیتر و پیچیدهتر از فروش B2C هستند، اما در نهایت منجر به تراکنشهای بالاتر و درآمد ورودی بیشتری میشوند. برای موفقیت در فروش مدرن B2B حتماً باید سراغ ابزارهای دیجیتال بروید و از فناوریهای جدید این حوزه استقبال کنید.